Pozycjonowanie stron - najważniejsze elementy procesu

Meta znaczniki lub przeciwnie zwane meta tagi to elementy, które znaleźć można na stronie www w jej kodzie, a dokładniej w obszarów head. Choćby nie są one widoczne dla szarego użytkownika Internetu i nie wpływają bezpośrednio na wygląd strony, czy jej korzystanie, odgrywają znaczącą rolę w funkcjonowaniu strony. Są także szczególnie ważne w procesie pozycjonowania strony.

Jakie meta tagi są ważne z perspektywy SEO i jak trzeba je ustawić, aby spełniały własne założenia? Jakie meta znaczniki są istotne dla SEO? Najważniejszymi meta tagami w procesie pozycjonowania są title, czyli tytuł strony a także meta description, czyli opis strony. Są to elementy, które umieszczone są w kodzie strony w jej nagłówku, czyli wspomnianej wcześnie wycinków head. Nie są one wyświetlane w obrębie strony, lecz widoczne są w innym miejscu, bowiem w wynikach wyszukiwarki, które można określić też jako SERP. Ważny jest również inny meta tag, czyli robots. Jeśli chcemy, by witryna internetowa była indeksowana i pozycjonowana w wyszukiwarce powinien posiadać on atrybut index. Jeżeli już chcemy zaś, aby robot wyszukiwarki podążał za linkami, które znajdują się na stronie, meta tag robots musi posiadać jeszcze inny atrybut, czyli follow. Jak ustawić tytuł i opis dla strony? Wracając do głównych meta tagów dla procesu pozycjonowania, czyli tytułu i opisu, trzeba bez wątpienia mieć świadomość tego, jak należy je skonstruować, aby dawały one pozytywne rezultaty. Są to miejsca, w których można bowiem użyć frazy kluczowe, które używane są w procesie pozycjonowania. Frazy tam ujęte powinny być użyte w sposób naturalny, odnoszący się do dokładnie sprecyzowanej podstrony. Co istotne, nie powinno się przesadzać z ilością fraz podstawowych w tym miejscu, gdyż może to zostać uznane za spam. Ponadto elementy te objęte są limitem znaków, dlatego powinno się ze starannością zarządzać treścią w tym miejscu. Długość tytułu powinno wynosić do maksymalnie 50-70 znaków, natomiast opis strony może być dłuższy, bo aż do 160 znaków ze spacją. Redagowane opisy mogą być dłuższe, natomiast nadmiarowa ilość znaków po pierwsze nie będzie widoczna całkiem w wyszukiwarce Google i może nie być wzięta pod uwagę p rzez algorytmy. Pozycjonując stronę, warto ustawić unikalne tytuły i opisy dla wszystkich poważnych podstron serwisu.  Polecamy: pozycjonowanie seo.